digitale-sleutel-Openr

De toekomst: Keyless Entry

Keyless entry is dé oplossing van de toekomst als het gaat om toegang tot gebouwen. In dit blog laten we je de voordelen van sleutelvrij toegangsbeheer zien.

  1. De toekomst van toegangsbeheer is sleutelvrij
  2. Keyless Entry: veilig en flexibel
  3. Toegangsbeheer via de cloud
  4. Acces-as-a-Service
Vraag direct een gratis brochure aan
“Je bent een rund als je nog met sleutels stunt!”

De toekomst van toegangsbeheer is sleutelvrij

Slimme gebouwen blijven zich verder evolueren en ontwikkelen: ook op het gebied van toegangsbeheer. Waar gebouwbeheerders voorheen nog vaak gebruik maakten van sleutels en een vaste intercom die met kabels verbonden was met de ruimtes in het gebouw, zien we tegenwoordig dat er steeds vaker gekozen wordt voor sleutelvrij toegangsbeheer. Deze vorm van toegang verlenen past goed bij de smart buildings die we steeds vaker zien, waarin slimme technologie optimaal samenwerkt om een veilige, comfortabele en energiezuinige omgeving te creëren. In dit artikel laten we je zien wat keyless entry dé oplossing voor toegangsbeheer van de toekomst maakt.

Keyless-Intercom-Entry

Keyless entry: flexibel en veilig

Je zult je misschien afvragen wat er mis is met sleutels. We gebruiken ze toch al jaren? Eigenlijk zijn ze in geen enkel opzicht ideaal. Ze kunnen makkelijk kwijtraken of gekopieerd worden. Bovendien bezorgen ze beheerders vaak onnodig veel werk en administratie, wanneer er bijvoorbeeld een wisseling plaatsvindt van huurders. Hier kan Bas Braaksma, commercieel directeur bij Openr, over meepraten. Hij vertelt over zijn ervaringen in een eerdere functie als gebouwbeheerder: “We hadden een gigantische sleutelkast om overzicht te houden over alle sleutelplannen per gebouw. De ruimte waar de kast stond was behoorlijk groot, en na verloop van tijd was het overzicht ver te zoeken. Sleutels hingen door elkaar heen of raakten kwijt, en soms verdwenen sleutelcertificaten”.

Sleutelvrije toegangscontrole maakt beheer een stuk overzichtelijker. Het is flexibel; een gebouw kan vanaf verschillende locaties beheerd worden, en huurders kunnen zichzelf eenvoudig toegang verlenen – bijvoorbeeld via een app op hun smartphone. Dit sluit beter aan bij de manier van werken en leven van tegenwoordig, waarbij mensen niet meer standaard 5 dagen per week op kantoor aanwezig zijn, maar vanaf verschillende locaties werken. Sleutelvrije toegang was in de afgelopen jaren dan ook het snelst groeiende product op het gebied van toegangsbeheer, aldus onderzoek van IHS Markit. Deze onderzoeksorganisatie voorspelt dat ruim 120 miljoen mensen wereldwijd gebruik zullen maken van mobiele toegang in 2023.

gebruik-dashboard

Toegangsbeheer via de cloud

Steeds meer bedrijven laten hun systemen -zoals marketingtools, de IT-infrastructuur of website hosting- draaien in de cloud. Dit biedt verschillende voordelen: het is flexibeler; medewerkers hebben vanaf iedere gewenste locatie toegang tot de systemen, en het is daarnaast ook veiliger.

Deze ontwikkeling zien we ook terug op het gebied van toegangscontrole. Bedrijven hebben behoefte aan flexibiliteit wanneer het om toegangsbeheer gaat; door te kiezen voor een cloudoplossing is het mogelijk om die flexibiliteit te bieden. Gebouwbeheer kan op die manier op één centrale locatie plaatsvinden, ook wanneer het om meerdere gebouwen gaat. Bovendien kunnen beveiligingsupdates meteen systeembreed ingevoerd worden. Dat maakt dat de toegang een stuk veiliger wordt.

De sleutelvrije toegang van Openr werkt ook volledig in de cloud. Via de app en het online dashboard kunnen gebouwbeheerders huurders toegang geven tot de ruimtes die zij huren. Wijzigingen in het huurdersbestand kunnen ze gemakkelijk doorvoeren via het online dashboard, zodat het toegangsbeheer altijd up-to-date blijft. Wanneer een huurder bijvoorbeeld vertrekt, kan er snel en eenvoudig geschakeld worden. Via het online dashboard verwijdert de beheerder de digitale sleutels. Dat is een stuk makkelijker en veiliger dan het innemen van grote sleutelbossen, waarvan je nooit zeker weet of het originele exemplaren of kopieën zijn. Komt er een nieuwe huurder bij in het gebouw, dan doorloopt de beheerder samen met de huurder – eventueel op afstand – het proces van het downloaden van de app en het aanmaken van een nieuw account; dit account kan bovendien van tevoren al ingericht worden.

kostenbesparingen-Openr

Acces-as-a-Service

Het As-a-Service model zien we steeds vaker terug in verschillende sectoren: bedrijven of individuen sluiten een abonnement af en betalen maandelijks voor de diensten waar ze gebruik van maken. Zo’n flexibel model biedt verschillende voordelen. Het is een betaalbare oplossing; je hoeft niet in één keer een enorm bedrag te investeren. Daarnaast kun je altijd gebruik maken van een up-to-date versie van het systeem. Op het gebied van toegangscontrole zullen we steeds vaker vergelijkbare As-a-Service modellen zien. Ook bij Openr vind je deze ontwikkeling terug. Met de Access-as-a-Service oplossing van Openr hebben beheerders altijd toegang tot de functionaliteiten die ze nodig hebben om hun werk te doen. Het is een totaalconcept, waarin draadloze en sleutelvrije toegang gecombineerd wordt met online beheer.

Lees meer over kostenbesparingen in het toegangsbeheer

Direct een gratis brochure ontvangen?

Kom alles te weten over de draadloze intercom, deuropener, app en het dashboard in onze brochure.

Liever direct jouw besparing berekenen? Klik hier

Openr-producten-intercom-systeem