Draadloze Intercom Van Openr

Prijs, een misverstand over de draadloze intercom bij kantoren

De draadloze intercom is een innovatief product voor kantoren. Toch worden innovaties niet altijd meteen geaccepteerd in de markt. Veel traditionele spelers houden vast aan oude oplossingen terwijl de klanten nood hebben aan vernieuwing. Denk aan bedrijven zoals Uber, Tesla & Airbnb die hun traditionele markt flink opschudden. Innovaties zorgen vaak voor veel meer gemak of andere voordelen in het leven. Maar innovaties moeten ook goed uitgelegd worden. Want waarom zou je iets anders doen als je het al jaren zo doet? In deze blog reeks leggen we een aantal misverstanden uit over de draadloze intercom voor kantoren.

 

 

Draadloze Intercom Voordeliger Lange Termijn

De draadloze intercom is duurder dan een traditionele intercom, of toch niet?

Laten we eerlijk zijn; 9 van de 10 keer is het de prijs waar als eerst naar wordt gekeken bij het aanschaffen van een product. In dit geval de draadloze intercom. Een belangrijk aandachtspunt is dat je altijd moet kijken naar de totale kosten over meerdere jaren. Nog al te vaak wordt er enkel naar de eenmalige investering gekeken en worden vervangingen, onderhoud, mutaties en beheer niet meegenomen in het aankoopproces.

Nochtans hebben ze op de langere termijn grote invloed op de totale kosten van je systeem. De aanschaf van een draadloze intercom is zo een voordeligere investering dan een traditionele intercom. Dit is omdat je bij een draadloze intercom geen gedoe hebt met kabels trekken, talloze arbeidsuren van installateurs en de tijd die je kwijt bent voor het beheer van alle facilitaire zaken die erbij komen kijken. Laten we in meer detail kijken waar de kosten op neer komen.

Vervanging en onderhoud

Het is onrealistisch om te denken dat je voor een investering van minimaal 5 tot 10 jaar geen additionele kosten zal hebben. Stel je hebt een traditionele intercom aangeschaft en na enkele jaren heb je als huurder van een kantoorpand problemen of storingen wat betreft toegang geven. Hierdoor heb je ineens een onverwachte kostenpost, omdat je hierdoor een installateur moet inhuren die dit probleem voor je kan oplossen. De installateur is dan tijd kwijt om te achterhalen waar dit probleem vandaan komt. Deze uren vind je terug op de factuur.

Bij traditionele systemen zijn er enkele grote risico’s voor vervanging en onderhoud: enerzijds heb je méér fysieke componenten die stuk kunnen gaan of vervangen moeten worden. Een vaak voorkomend probleem is het stukgaan van mechanische drukknoppen op traditionele intercoms. Wanneer er tientallen bezoekers per dag je gebouw betreden, worden de knoppen snel moe of komt er vocht in de knoppen waardoor één of meerdere drukknoppen niet meer werken. Daarnaast heb je ook nog de talloze binnenposten die in de kantoorunits ophangen, of de (vaak verouderde) bekabeling die door het hele gebouw is aangelegd. Wanneer die stuk gaan, heb je niet alleen een vervangingskost van €350-400,- voor een video binnenpost, maar ook moet je de arbeidsuren van een installateur betalen.

Bij een draadloze intercom heb je simpelweg minder componenten, dus ook minder componenten die stuk kunnen gaan. De smartphone van elke huurder zelf dient als ‘binnenpost’ en valt dus buiten de verantwoordelijkheid van de beheerder. Wanneer een huurder nu toch graag een vaste binnenpost wil, dan kan er alsnog eenvoudig een vaste tablet geleverd worden. Tot slot hebben we de vervangingskosten voor bekabeling. Aan gemiddeld €9,- per lopende meter is het aanleggen van kabels een dure zaak. Wanneer bij een kabelbreuk gezocht moet worden naar de oorzaak, dan ben je vele uren kwijt aan onderzoek op locatie. Vaak loont het dan om het hele systeem te vervangen. Een uitgelezen kans om meteen voor een draadloos systeem te gaan.

Sleutelbeheer

Beheer

Onder beheer verstaan we het volgende:

  • Mutaties aan de intercom
  • Sleutelbeheer kosten voor beheerder
  • Veiligheid

Even voor de duidelijk: toegang en beheer voor je gebouw hoeft niet duur te zijn. Sterker nog; je hoeft geen grote investering te doen om toch een modern en flexibel systeem te hebben. Je kunt de initiële aanschafprijs meenemen in het maandelijkse abonnement. Hierdoor kan je het budget voor de draadloze intercom gebruiken voor een andere belangrijke investering.

Bij een traditionele intercom werkt het zo: als je een nieuwe huurder moet toevoegen aan de intercom, ben je gemiddeld €125,- kwijt aan mutatiekosten. Er moet namelijk een installateur op locatie komen om de data aan te passen. Bij een draadloze intercom doe je dat gewoon op afstand doormiddel van het online dashboard. Daarnaast komt het als huurder ook wel eens voor dat je een sleutel kwijtraakt. Het verliezen van sleutels en sleutelmutaties kost geld en veel tijd als beheerder. Ook de tijd die je als beheerder kwijt bent moet meegenomen worden in de totale kosten.

 

Prijsperceptie Draadloze Intercom

Prijsperceptie >> zekerheid & geen onverwachte kosten

In tijden van onzekerheid over de toekomst is het fijn om geen onverwachte operationele kosten te hebben. Bij een draadloze intercom heb je vaak een maandelijks abonnement dat vastligt voor de komende jaren. Een heldere prijs waar service is inbegrepen. Zo heb je geen enkele omkijken naar eventuele problemen bij de draadloze intercom en kan je makkelijker financieel vooruit plannen. Maandelijkse kosten kan duur klinken maar de hele industrie beweegt naar een SaaS-model waarbij je op basis van verbruik en capaciteit betaalt. Zo heb je altijd een passende ondersteuning en kom je nooit voor verrassingen te staan.

Niet te vergeten is dat de prijs ook een perceptie is, oftewel de manier waarop je ernaar kijkt. Dit is omdat een draadloze intercom zorgt voor veel meer voordelen die met een traditionele intercom niet realiseerbaar zijn. Denk aan het altijd en overal toegang kunnen geven aan anderen, ongeacht je locatie. Dit kan gewoon via een App op je mobiele telefoon. Of bijvoorbeeld het kunnen zien van wie er voor je deur staat voordat je toegang geeft aan diegene. Dit kan dankzij de videofunctie (ook op je mobiel).

We kunnen concluderen dat de draadloze intercom voordeliger is dan een traditionele intercom. Het verschil komt vooral doordat je geen onverwachte kosten hebt bij een draadloze intercom. Ook heeft de draadloze intercom veel meer voordelen die niet realiseerbaar zijn bij een traditionele intercom. En als laatst hoef je geen grote investering te doen om een modern, draadloos en flexibel intercomsysteem te hebben.

Aanvraag

Een vrijblijvende demonstratie van onze oplossing(en) voor jouw gebouw

Draadloze Intercom Openr & Openr App
  • Openr is geschikt voor gebouwen met meerdere gebruikers of bewoners, bijvoorbeeld grote bedrijven, bedrijfsverzamelgebouwen of appartementencomplexen
Demo Inplannen Met Salesmanager Frank Greter Van Openr

Meer weten?

Wil je meer weten over de draadloze intercom van Openr en wat de oplossing van Openr jou te bieden heeft? Vraag dan hier een GRATIS demo aan om alles te weten te komen over onze draadloze intercom voor kantoren.

 

Vraag nu een demo aan