FAQ


SCROLL DOWN

FAQ


 
 

Veelgestelde vragen 

Heb je een vraag over Openr? Staat hij niet bij onderstaande veelgestelde vragen? Neem dan contact met ons op, we zijn er om je te helpen!

Over Openr

Openr is een draadloos intercomsysteem. Bezoek belt aan op het tableau, waarna gebruikers gebeld worden op hun (mobiele) telefoon. De deur is direct vanaf je smartphone of computer te openen. De draadloze verbinding zorgt ervoor dat je de deur altijd kan openen, waar ter wereld je zelf ook bent; flexibel, simpel en gastvrij!

Openr wordt gebruikt door veel verschillende klanten met de gemene deler dat ze meerdere personen op een flexibele toegang tot de het gebouw willen geven. Van enorme kantoorpanden tot kleine verzamelgebouwen met creatieve studio’s en van woonflats tot studentencomplexen.

De thuisbasis van Openr is Rotterdam, van hieruit wordt het systeem contant verder ontwikkeld. De beltableau’s worden in Nederland geproduceerd in samenwerking met lokale bedrijven.

Openr bestaat uit meerdere onderdelen. De eigenaar kan verschillende combinaties maken van de verschillende onderdelen van Openr. Je vindt hier meer informatie over de verschillende onderdelen.

Openr is een draadloos intercomsysteem. Bezoek belt via het beltableau direct naar jouw persoonlijke telefoonnummer. Via een app op een smartphone, tablet of computer kan de deur worden geopend. Via het online dashboard kunnen alle gebruikers inloggen en op afstand instellingen wijzigen. Voor een overzicht van alle producten klik je hier.

Een bezoeker kan op het beltableau zoeken naar jouw naam of bedrijfsnaam. Heb je in de omschrijving ook een (huis)nummer toegevoegd, dan kan ook hier op worden gezocht. Wanneer de bezoeker op jouw naam klikt, dan word je op het door jouw ingestelde nummer gebeld.

Gebouw

Alle deuren die toegang geven kunnen door een Openr worden geopend, mits deze elektronisch aangestuurd worden. Denk bijvoorbeeld aan schuifdeuren, draaideuren of zelfs garagedeuren en slagbomen. Wanneer binnendeuren zijn voorzien van een elektrisch slot kan Openr ook deze openen.

Openr is geschikt voor gebouwen met meerdere gebruikers of bewoners, bijvoorbeeld grote bedrijven, bedrijfsverzamelgebouwen, appartementencomplexen of studentenwoningen.

Ja, de Openr Intercom kan bijna overal geïnstalleerd worden. Openr heeft maar weinig ruimte nodig en kan op veel verschillende gevels worden geplaatst. Zo hangen er al Openrs op bakstenen muren, glazen deuren en aluminium frames. Neem contact met ons op als je wil weten of we ook jouw kasteelmuren aankunnen!

Nee, met Openr behoud je de (historische) charme van het gebouw. Het is speciaal ontworpen zodat originele elementen gekoesterd worden. Om een Openr te installeren is een elektrisch regelbaar slot nodig, als die nog niet aanwezig is kan die geïnstalleerd worden zonder de deur te vervangen. Heb je al wel een elektrisch slot, dan kijken we graag samen of deze compatibel zijn met het Openr Systeem. Dit is nagenoeg altijd het geval.

Openr maakt gebruik van elektronische sloten, wij gebruiken spanningsloos contact om o.a. deuren, slagbomen, hekken en nog veel meer aan te sturen. Neem contact met ons op via sales@openr.nl om te kijken of jouw originele sloten gebruikt kunnen worden.

Veiligheid

Het Openr intercomsysteem is zo ontworpen dat hij de deur niet opent voor ongenodigde gasten of door een harde windvlaag. De Intercom is getest op de internationale standaarden IP56 (weather proof) en IK10 (hufterproof). Om de deur te openen gebruikt Openr een gecodeerde draadloze verbinding. Iedere gebruiker krijgt een unieke ‘sleutel’ welke telkens wordt gecontroleerd voordat de deur wordt geopend.

Nee, alle data en codes zijn veilig beschermd in onze cloud. Gegevens worden dubbel versleuteld volgens het AES256 protocol.

Ja, de beveiliging van elektrische deuren blijft intact. De deuren zijn van binnenuit altijd te openen en ontgrendelen automatisch wanneer het brandalarm afgaat.

Geen zorgen, je kunt je account simpel blokkeren. Vraag aan de staffmember van jouw bedrijf of aan de manager (beheerder) van het pand om jouw account te verwijderen. Dezelfde persoon kan het account weer opnieuw voor jou aanmaken. Als iemand via jouw gestolen telefoon misschien ook toegang heeft tot je inbox, zorg dan dat je hiervoor eerst het wachtwoord verandert. Activeer de Openr account opnieuw met een ander wachtwoord en stel opnieuw je gegevens in.

Jouw persoonlijke gegevens, zoals mailadres en telefoonnummer staan veilig opgeslagen in onze beveiligde cloud met AES encryptie en worden met niemand gedeeld. De intercom verzamelt data over het gebruik van het intercomsysteem. Deze data is zichtbaar via het dashboard. en ook zichtbaar voor de staffmembers en managers.  Alle gegevens worden na 30 dagen automatisch verwijderd en nooit met externen gedeeld.

Ja, jouw persoonlijke gegevens staan veilig opgeslagen in onze beveiligde cloud met AES encryptie en worden met niemand gedeeld! De telefoonnummers blijven geheim en zijn in geen enkel geval te zien. Het Openr beltableau toont enkel de naam en de zelf toegevoegde omschrijving die je kunt instellen via het online dashboard.

Je kunt de manager (beheerder) van het gebouw of de staffmember uit jouw bedrijf vragen om je account te verwijderen.

Openr heeft een eigen beveiligd draadloos netwerk waarop de Openr producten werken. Openr maakt geen gebruik van het persoonlijke netwerk van jouw bedrijf.

Installatie

De installatie van een Openr is meestal binnen een dag geregeld! Wanneer is voldaan aan de aanlevervoorwaarden, dan is de Openr direct te gebruiken. De installatiewerkzaamheden zijn altijd in overleg zodat je weet waar je aan toe bent.

Nieuwe gebruiker

Elk gebouw heeft een manager (beheerder), hij of zij voegt alle bedrijven toe aan het systeem en maakt voor alle bedrijven een staffmember aan. Normaal gesproken is dit degene die bij de beheerder geregistreerd staat als hoofdhuurder of eigenaar. Zodra dit is gebeurd, ontvangen alle staffmembers een activatiemail met een link waarmee een account kan worden aangemaakt. De staffmembers van elk bedrijf hebben toegang tot de admin-sectie van de Openr website en kunnen accounts voor hun collega’s toevoegen. Zodra de nieuwe gebruikers worden toegevoegd, ontvangen zij een activatiemail waarmee zij hun account kunnen activeren.

Nieuw bedrijf
Wanneer je als bedrijf fris intrekt op een nieuwe locatie moet de manager (beheerder) van het gebouw jouw bedrijf toevoegen in het systeem en een staffmember aanmaken voor jouw bedrijf. Normaal gesproken is dit diegene die bij de beheerder geregistreerd staat als hoofdhuurder of eigenaar. Zodra dit is gebeurd, ontvangt de staffmember een activatiemail met een link waarmee het account geactiveerd kan worden.  
Nieuwe collega binnen bestaand bedrijf
Als je nieuw bent binnen een bestaand bedrijf, kan de staffmember van jouw bedrijf een account voor je aanmaken. De staffmember van elk bedrijf heeft toegang tot het admin-gedeelte van de Openr website en kan nieuwe accounts toevoegen.  Zodra dit is gebeurd, ontvang je een activatiemail met een link waar je jouw account kunt activeren.

Elk bedrijf heeft een staffmember, vraag hem of haar om een account voor je aan te maken. Dit kan in het beheer gedeelte van de Openr website. Klik op jouw bedrijf en daarna op ‘Add member’ onder het kopje 'Members'.

Vraag het eerst even aan je collega’s! Vaak is dit de beheerder. Als je er niet uitkomt kun je contact opnemen via support@openr.nl.

Vraag het eerst even aan je collega’s! Waarschijnlijk is het je office manager of HRM manager. Als je er niet uitkomt kun je contact opnemen via support@openr.nl.

Dit kan in het beheer gedeelte van de Openr website. Klik op jouw bedrijf en daarna op ‘Add member’ onder het kopje 'Members'. Je kunt ook een tijdelijke bezoeker toevoegen via 'Add visitor' onder het kopje 'Visitors'

Zodra je een bestelling hebt geplaatst, krijg je als beheerder van ons een informatiemail die je kunt doorsturen naar je huurders zodat ze alvast op de hoogte zijn van het nieuwe systeem. Huurders kunnen vast de applicatie downloaden en hun account activeren. Wij faciliteren de analoge bekendmaking in en rondom het pand.

Het beltableau

Het beltableau is een touchscreen vervanging van het bellenbord wat normaal aan de buitenkant van je pand hangt. Op het scherm kan je zoeken naar de persoon of het bedrijf waar je op bezoek komt. Vanaf dit beltableau bel je hen direct, waar ze ook zijn.

Je bezoek gebruikt het beltableau als ze het pand in willen. Bezoek belt direct naar de persoon waar ze een afspraak mee hebben.

Het beltableau is verbonden met een digitale databank van alle bedrijven en werknemers werkzaam in het desbetreffende pand. Zodra het bezoek de bedrijfsnaam of persoon op het beltableau aanklikt, wordt deze door het tableau gebeld met een reguliere spraakoproep. Je bezoek komt in contact met zijn of haar afspraak.

Nee, het Openr beltableau belt jou via het gewone telefoonnetwerk, daarom kun je Openr ook naar een vaste telefoonlijn laten bellen. Om de deur te openen heb je wel een internetverbinding nodig op je telefoon, tablet of computer.

Elk bedrijf heeft een algemene tegel in het beltableau, waarmee bij het bedrijf kan worden aangebeld. Daarnaast kan de staffmember van elk bedrijf kan voor iedere collega (members) aanvinken of zij los als contact worden weergegeven in het beltableau.

Nee, helaas dat kan niet. Gelukkig is het beltableau zeer gebruiksvriendelijk, dus jouw bezoek belt jou vast binnen een paar seconde!

Ja! De Intercom is getest op de internationale IP56 standaarden en is dus weather proof a.k.a. Nederlands weer bestendig.

Account

Een Openr account is jouw sleutel tot het pand. Wanneer je met jouw account in de applicatie inlogt kan je er deuren mee openen! Log in op de beheerpagina met dezelfde account om jouw account gegevens aan te passen.

De manager (beheerder) van jouw pand of de staffmember van jouw bedrijf maakt een account voor je aan. Zodra dit is gebeurd ontvang je een activatiemail met een link (Let op! Deze link verloopt in 48 uur) waarmee je jouw account kunt aanmaken. De staffmember is normaalgesproken degene die bij de beheerder geregistreerd staat als hoofdhuurder of eigenaar.

Je kunt inloggen via de pagina ‘dashboard’ op de Openr website.

We hebben in het dashboard van de Openr beheer pagina een aparte manual gemaakt die op al je beheer-vragen antwoord geven. Je kan ook ons YouTube kanaal bekijken.

Vraag de staffmember van jouw bedrijf of de manager (beheerder) van het pand om jouw account te verwijderen en opnieuw aan te maken. Gebruik een nieuw wachtwoord.

Als bedrijf kun je een onbeperkt aantal werknemers van een bedrijf toevoegen. Het kan zijn dat de eigenaar van jouw kantoor een maximum oplegt.

Bellen en gebeld worden

Ja, je kunt Openr op alle werkende telefoonnummers aansluiten. Wanneer er wordt aangebeld op het beltableau wordt het ingevoerde telefoonnummer gebeld. Om de deur te openen gebruik je de app, deze kun je gebruiken op je smartphone, tablet of computer met een werkende internetverbinding.

Op de bedrijfspagina kun je een alternatief telefoonnummer invullen wat automatisch wordt gebeld wanneer het eerste telefoonnummer geen gehoor geeft.

Je kunt alleen voor het bedrijf een alternatief nummer invoeren. Dit nummer zal worden gebeld wanneer door de eerste optie niet wordt opgenomen.

Ja, de staffmember van het bedrijf kan aanvinken of de collega’s (members) zichtbaar zijn op het beltableau. Wanneer de staffmember dit voor iedereen uitschakelt wordt op het beltableau alleen de bedrijfsnaam weergegeven. Het nummer wat is toegevoegd aan het bedrijf wordt dan gebeld.

Elk bedrijf heeft een algemene tegel op het beltableau. Daarnaast kan de staffmember van elk bedrijf voor iedere collega (members) aanvinken of zij los als contact worden weergegeven in het beltableau.

De applicatie

De Openr app is praktisch een grote knop. Met deze knop open je de deur. Heb je meerdere deuren, dan kan je onderin het scherm de deur kiezen die je wil openen!

Gebruik de grote knop in het midden van je scherm om de deur te openen. Wil je een andere deur openen, selecteer dan onderin het scherm de deur door naar links of rechts te swipen.

Je hoeft niets te downloaden! Gebruik simpelweg de webapp van Openr op app.openr.nl.

Ja, de Openr app is helemaal gratis!

Ja, de Openr App is een webapp. Dat betekend dat je via de internetbrowser op je smartphone altijd naar app.openr.nl kunt gaan en de app kunt gebruiken.

Ja, om de deur te openen via de app op je telefoon heb je toegang tot internet nodig.

Je kunt via het dashboard elk werkend telefoonnummer instellen, dus ook een vaste telefoonlijn of een (simpele) mobiele telefoon. Wanneer er via het Openr beltableau bij je wordt aangebeld, belt het tableau naar dit nummer. De deur openen kan via de app, die ook gebruikt kan worden op een computer of tablet.

Je kunt de Openr app gebruiken door naar app.openr.nl te gaan en in te loggen. De app werkt dan hetzelfde als op je telefoon.

Nee, je kan op iedere browser inloggen met jouw gegevens om de deur te openen. Ideaal als jouw telefoon leeg is. Vergeet daarna niet uit te loggen!

Natuurlijk kan dat! Waarom kiezen?

Ja, je kunt de app ook gebruiken om voor jezelf de deur te openen, zodat je je sleutels niet meer hoeft te zoeken. Je kunt de app gebruiken om op elk gewenst moment de deur te openen.

Elk nieuw bedrijf verschijnt automatisch in het beltableau. Als werknemer kan je ervoor kiezen om wel of niet zichtbaar te zijn op het beltableau vink desgewenst ‘Show member as contact on intercom’ aan of uit. Ook als je niet zichtbaar bent kan je de app blijven gebruiken om de deur te openen!

Je kunt via app.openr.nl inloggen op de telefoon of computer van iemand anders om de deur te openen. Sta je al voor de deur, probeer dan via het beltableau een van jouw collega’s te bellen. Ook als die niet aanwezig zijn kunnen ze de deur voor je openen, super handig!

Support

Vervelend! Stuur ons een mail op support@openr.nl, dan proberen we het probleem voor je op te lossen.

Vervelend! Check eerst of je de juiste inloggegevens hebt gebruikt en of je een werkende internetverbinding hebt. Werkt de app dan nog niet? Stuur dan een mail naar support@openr.nl, dan lossen we het zo snel mogelijk voor je op.

Vraag aan jouw staffmember om je een nieuw wachtwoord te sturen. Weet je niet welk mail adres je hebt gebruikt, kan je dit ook aan hem of haar vragen.

Dit kan je doen door te mailen naar support@openr.nl

Dit is afhankelijk van het contract wat jouw beheerder met ons heeft afgesloten, maar we doen ons best om binnen 24 uur een antwoord te hebben op je vraag.

Bel even met ons, dan zoeken we samen naar een oplossing.

Nee, de manager (beheerder) van het pand regelt dit voor jou.

Wat leuk dat je zo enthousiast bent over ons systeem. Deel onze site met de beheerder of neem contact met ons op voor een brochure. En…Tell a friend! Hoe meer mensen van ons weten, hoe groter de kans is dat jij straks gebruik kan maken van een Openr.

Ja, de Openr herstart automatisch na 5 minuten en het systeem is dan weer klaar voor gebruik.

Bel ons op 085 1301 1214 of mail naar sales@openr.nl.